یکشنبه, مرداد 23, 1401
chabahrtimes
  • اقتصادی
  • گردشگری
  • چابهار پلاس
  • چابهار تی وی
  • اینفوگرافیک
  • موشن گرافیک
نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
  • اقتصادی
  • گردشگری
  • چابهار پلاس
  • چابهار تی وی
  • اینفوگرافیک
  • موشن گرافیک
نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
chabahrtimes
صفحه اصلی پیشنهاد سردبیر

دوئل دو کانال؛ چابهار و سوئز

خبرگذاری چابهار توسط خبرگذاری چابهار
فروردین 28, 1400
داخل پیشنهاد سردبیر
0
دوئل دو کانال؛ چابهار و سوئز

مهدی دل روشن/ تحلیلگر مسایل بین الملل: در چند وقت اخیر، کانال سوئز بعنوان یک مجرای ترانزیتی مهم حسابی خبرساز بوده است. اینک در سال 1400، سوئز ، لقب سریع‌ترین مسیر کشتی‌رانی بین اروپا و آسیا‌ را دارد و چیزی حدود ۱۲ درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام می‌شود. سوئزی که به عنوان میان‌بُری برای کشتی‌ها و قایق‌هایی که از بندرهای قارهٔ اروپا و آمریکا به سمت بندرهای جنوب شرق آسیا، شرق آفریقا و قارهٔ اقیانوسیه دررفت‌وآمد هستند، ساخته شده‌است تا ناچار به دور زدن قارهٔ آفریقا نباشند. با این حال، بسته شدن چند روزه این آبراهه قدیمی، قند را در دل تجار بین المللی ، آب کرد! سوئز نشان داد که پاشنه آشیل دارد و شاید دیگر جوابگوی این همه برو و بیای کشتی های جورواجور نیست.
اصل مطلب اینجاست که باید فکری به حال سوئز کرد. بله، گزینه آلترناتیو! یک تعویض طلایی.
all options are on the table
همه گزینه ها، روی میز هستند اما چه کسی است که نداند بهترین، اقتصادی ترین، به صرف ترین و ایمن ترین گزینه، کانال چابهار است. چابهار، نه اینکه یک کانال دریایی باشد اما یک کانال و شاهراه ارتباطی جذاب است. چابهار، آنچه همه خوبان دارند را ، یکجا دارد. چهار- راه؛ دریایی، زمینی، هوایی و ریلی. دیگر چه انتظاری می توان از یک بندر داشت. در سال های آینده و با تکمیل خطوط ریلی ، خیلی راحت می توان کالاهای شرق آسیا را از اسکله های تنها منطقه اقیانوسی ایران به سمت کشورهای حوزه اسکاندیناوی مثل فنلاند و نروژ ترانزیت کرد. بله، چابهار، یک شهر لجستیک تمام عیار است. منطقه ای آزاد با قوانینی شبیه سازمان تجارت جهانی wto و مسیری امن برای ترانزیت ترکیبی دریایی و ریلی. شاید اگر واقع بینانه نگاه کنیم، در طول سال های آینده، سوئز ، توان رقابت با چابهار را نداشته باشد و مقایسه این دو، قیاس اشتباهی باشد چرا که چابهار با قرار گرفتن در چهارراه تجارت جهانی، چهار هیچ از همه رقبای خود جلوتر است.
زمانی را متصور شوید که کالاهای چینی، هندی و ژاپنی که با کشتی به اسکله های منطقه آزاد چابهار، رسیده اند، تخلیه می شوند و سپس با قطار راهی تهران – انزلی، آستارا، سوچی و هلسینکی می شوند. مسیری که هم از لحاظ زمانی و هم مالی، یک سوم کانال سوئز خرج روی دست تجار میگذارد.
پس آینده تجارت جهانی از مسیر چابهار می گذرد. چشم ها را باید شست، چابهار را جور دیگر باید دید.

 

برچسب ها: چابهارسوئزکانال سوئزمنطقه آزاد چابهارمهدی دل روشننروژهلسینکی
پست قبلی

نقش منطقه آزاد چابهار در تغییر ژئوپلیتیک اوراسیا

پست بعدی

صداقت و شفافيت، مسیر جذب سرمايه‌ به چابهار را هموار كرد

پست بعدی
صداقت و شفافيت، مسیر جذب سرمايه‌ به چابهار را هموار كرد

صداقت و شفافيت، مسیر جذب سرمايه‌ به چابهار را هموار كرد

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

RECOMMENDED NEWS

چابهار، بمبئی را به سن پترزبورگ می رساند!

چابهار، بمبئی را به سن پترزبورگ می رساند!

1 سال قبل
آ‌سه‌آن، چابهار، اوراسیا

آ‌سه‌آن، چابهار، اوراسیا

1 سال قبل
ضرورت تعیین تکلیف اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

ضرورت تعیین تکلیف اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

1 سال قبل
صداقت و شفافيت، مسیر جذب سرمايه‌ به چابهار را هموار كرد

صداقت و شفافيت، مسیر جذب سرمايه‌ به چابهار را هموار كرد

1 سال قبل

FOLLOW US

  • 115 Followers
  • 136k Subscribers

دسته بندی اخبار

  • news
  • اقتصادی
  • اینفوگرافیک
  • پیشنهاد سردبیر
  • دسته‌بندی نشده
  • گردشگری
  • مجلات
  • مجله صفحه اصلی
  • ویدیو
  • ویدیو صفحه اصلی

برچسب های اخبار

cargo آصفی افغانستان انتخابات آمریکا اکبر ترکان اینفوگرافی اینفوگرافیک بانک بایدن بندر چابهار ترامپ ترکان توسعه توسعه چابهار حسام الدین یوسفی حمید رضا آصفی دیپلماسی سخنگو سخنگوی وزارت خارجه سوئز سپرده شهر فرودگاهی شهر فرودگاهی چابهار شهر فوردگاهی طالبان عبدالرحیم کردی علی قندهاری مریم حلاج اعتمادی منطقه آزاد چابهار مهدی دل روشن مهدی دلروشن مکران مکران تل نارندرا مودی نروژ هلسینکی هند پرهام رضایی چابهار چابهارتایمز چابهار تایمز کارگو کانال سوئز کرونا کرونا ویروس
chabahrtimes

موسسه چابهار توسعه ایده مشاوران زمان (چابهار
تایمز)

🔺اقتصادی، گردشگری، هنری🔻

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی این اثر متعلق به چابهارتایمز میباشد هرگونه تکثیر و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگیرد قانونی دارد

تازه ترین ها

  • صندلی شماره یک شهر فرودگاهی امام به چلندری سپرده شد
  • اختصاصی/ توافقنامه روی هوا؛ هند، رسما چابهار را کنار گذاشت/ کانال سوئز جایگزین چابهار شد!
  • قرن جدید،قرن چابهار

در شبکه های اجتماعی

تمامی حقوق مادی و معنوی برای چابهار تایمز | ChabaharTimes.ir محفوظ است.

نتیجه ای وجود ندارد
مشاهده همه نتیجه ها
  • اقتصادی
  • گردشگری
  • چابهار پلاس
  • چابهار تی وی
  • اینفوگرافیک
  • موشن گرافیک

تمامی حقوق مادی و معنوی برای چابهار تایمز | ChabaharTimes.ir محفوظ است.